Poetycki charakter — wyjaśniał jej swój zamiar. — Ruchy muszą przypominać taniec. Proszę potraktować je tak, jakby były wykonywane przy muzyce. Poruszanie się „jak przy muzyce” jest też jednym ze stałych elementów techniki aktorskiej Grety Garbo. Czy pamiętacie, jak Greta w Damie Kameliowej musi podnieść wachlarz? — mówi reżyser tego filmu, George Cukor. — Gdy schyliła się, zrobiła coś zupełnie nieprawdopodobnego. Spłynęła w dół, jak tancerka… Isadora Duncan… i szybko wyprostowała się – wykonała ten ruch nie zginając kolan. Było to nieoczekiwane, bo zupełnie nienaturalne. Ale była w tym sama gracja (…) Plastyka jej ciała była cudowna. Nie poruszała się jak tancerka, która gra, ale jak aktorka, która gra. Bo to nie jest taniec, tylko gra. W tym sensie Margot Fonteyn jest aktorką”. Greta Garbo „jest prosta – to fakt. Jest, w gruncie rzeczy, jak zwierzę. Lubi zapach ziemi (…) i jest to aktorka bardzo twórcza, która myśli o wszystkim, ma całkowicie’ własny sposób gry. Trzeba jej dać swobodę – niech robi to, co czuje. Pamiętacie, jak w Damie Kameliowej ojciec Armanda przychodzi, by jej powiedzieć, że ma zostawić syna w spokoju: ona pada na ziemię, a ręce wyciąga na stole. Nikomu by to nie przyszło do głowy. Jej wystarczy na to pozwolić i wszystko wypada cudownie. Wydaje mi się, że jeżeli ktokolwiek chce o Grecie Garbo wiedzieć wszystko, niech patrzy na ekran. W jaki sposób ona to osiąga – to już mistyka”.
