Urodziła się w Kijowie w roku 1908 (tak sama podawała w wywiadach, ale najprawdopodobniej odmłodziła się przy okazji o kilka lat) – jako córka rosyjskiego tancerza i szwedzkiej aktorki. Nazywała się z domu Stenska-Suda- kiewicz. Po rewolucji znalazła się w Moskwie, brała lekcje tańca, a potem wstąpiła na wydział aktorski Technikum Kinematografii, które było prototypem późniejszego WGlK-u. Zainteresował się nią ówczesny asystent Eisensteina, Grigorij Aleksandrów, zaczęła grać epizody, ale wystartowała naprawdę dzięki asystentowi Kuleszo- wa, Borisowi Barnetowi. Ten wybrał ją do roli tytułowej swego pierwszego samodzielnie kręconego filmu Dzieweczka z pudelkiem (1927). Była to komedia, która miała nie tylko bawić, ale i propagować państwową pożyczkę premiową. Przeplatała lirykę z satyrą, sprawiedliwie dzieląc charaktery na pozytywne i negatywne. Uosobieniem liryzmu była tytułowa bohaterka – młodziutka Natasza, szyjąca kapelusze, aby zarobić na życie i utrzymać chorego dziadka; cel zaś satyrycznego ataku stanowiła para nepmanów handlujących tymiż kapeluszami. Natasza miała dwóch wielbicieli, którzy gotowi byli wszystko jej oddać, gdyby tylko cokolwiek mieli; nepmani zaś próbowali z niej zedrzeć skórę i okpić z pomocą obligacji pożyczki. Tymczasem obligacja okazała się autentyczna, i do tego szczęśliwa; Natasza wygrała 25 tysięcy rubli i mogła się połączyć ze swoim llją.
