Jednym z pierwszych konfliktów pomiędzy gwiazdą a producentem, rozpatrywanych sądownie i zapisanych w annałach kina ze wszystkimi jurysdykcyjnymi szczegółami ku przestrodze innych – była w roku 1917 sprawa Anity Stewart. Dwudziestodwuletnia piękność już od pięciu lat brylowała jako gwiazda wytwórni Vitagraph, dla której nakręciła ponad 50 filmów. Reżyserował je głównie jej szwagier, Ralph Ince, brat słynnego producenta i reżysera, Thomasa H. Ince’a. Anita grała pierwsze naiwne, skutecznie konkurując z samą Mary Pickford. W latach 1915-18 figurowała w pierwszej dziesiątce najbardziej kasowych gwiazd amerykańskich, obok Williama S. Harta, Douglasa Fairbanksa i Toma Mixa. Rosnącą popularność zawdzięczała głównie piętnastoodcinkowemu serialowi Bogini. Grała w nim dziewczynę wychowaną w idyllicznych warunkach przez milionera na samotnej wyspie; gdy bohaterka ucieka i styka się ze światem, jest przekonana, że ma do spełnienia wielką życiową misję: naprawić całe zło współczesnej cywilizacji. Również inne filmy Anity Stewart odbiegały często od hollywoodzkich standardów. Na przykład w Podejrzanej była przywódczynią rosyjskich nihilistów, szukającą okazji do zemsty za śmierć ojca, który zginqł z ręki funkcjonariusza carskiej ochrany. W Odważnej Dianie jako reporterka zostaje porwana przez nie przebierających w środkach amerykańskich polityków, ale ucieka i przyczynia się do zdemaskowania skorumpowanej szajki. W Sławie dla Jolanty jest rosyjską wieśniaczką, która wpadła w oko księciu, gotowemu kształcić jq na tancerkę; ale gdy ten chce także awansować jq na swq kochankę — woli jechać na zesłanie wraz z ubóstwiajqcym jq młodym artystq.
