O wszystkim decyduje fotograf

Pion czy poziom, winien sobie zdawać sprawę przede wszystkim fotoamator przygotowujący przezrocza. Wywołany slajd może, poza nielicznymi wyjątkami, być albo wyświetlany, albo iść do kosza. Obserwowanie wybranego tematu w celowniku winno być szczególnie staranne, wybór pionu czy poziomu dokonany świadomie, po wnikliwej ocenie. Stosunkowo w najlepszej sytuacji znajdują się posiadacze kamer o kwadratowym formacie 6><6 cm; z ich negatywów łatwo będzie wybrać pion lub poziom w późniejszej obróbce laboratoryjnej Mistrzowie fotografii starej daty, opierając się na normach estetyki sięgających korzeniami dawnych czasów, stworzyli pewne zasady, nazywane dziś kompozycją klasyczną. Można je nie doceniać, a nawet wyśmiewać. Warto jednak poznać. Jeżeli nie w tym celu, ażeby zgodnie z zaleceniami kompozycji klasycznej budować współcześnie obrazy fotograficzne, to choćby dlatego, by ułatwić sobie myślenie. Nie docenialibyśmy piękna poezji K.l. Gałczyńskiego, gdybyśmy nie znali fraszek J. Kochanowskiego. Cóż powiedzielibyśmy o kształcie warszawskiego dworca centralnego, gdybyśmy nie wiedzieli o tym, że kiedyś budowano akropole.

Cześć, mam na imię Magdalena i jestem absolwentem pewnej uczelni wyższej. Od wielu lat głównym tematem moich zainteresowań jest kultura i sztuka, czym też chciałabym się tu z wami podzielić!